Toxic epidermal necrosis - Giftige Epidermale Nekrosehttps://en.wikipedia.org/wiki/Toxic_epidermal_necrolysis
Giftige Epidermale Nekrose (Toxic epidermal necrosis) is 'n tipe ernstige velreaksie. Vroeë simptome sluit in koors en griepagtige simptome. 'n Paar dae later begin die vel blase en skil en vorm pynlike skilferige areas. Dit is belangrik dat slymvliese, soos die mond, ook tipies betrokke is. Komplikasies sluit in dehidrasie, sepsis, longontsteking en veelvuldige orgaanversaking.

Die mees algemene oorsaak is sekere medikasie soos lamotrigien, karbamasepien, allopurinol, sulfonamied antibiotika en nevirapien. Risikofaktore sluit in MIV en sistemiese lupus erythematosus. Behandeling vind gewoonlik in die hospitaal plaas, soos in 'n brandwondeenheid of intensiewesorgeenheid.

Behandeling
Dit is 'n ernstige siekte, so as jou lippe of mond aangetas is of jou vel blaas, sien jou dokter so gou as moontlik.
Verdagte dwelms moet gestaak word. (bv. antibiotika, nie-steroïdale anti-inflammatoriese middels)

  • Kenmerkende velverlies van Giftige Epidermale Nekrose (Toxic epidermal necrosis)
  • TENS ― dag 10
  • Necrolysis epidermalis toxica
  • Vroeë stadium blase kan vinnig vorder om die hele liggaam binne 'n paar dae te betrek.